voor- nadelen autohoes

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.hyper-tuning.nl Forumindex -> Algemene Tuning & problemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wendy
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 8:49 am    Onderwerp: voor- nadelen autohoes Reageren met citaat

hallo,

kan iemand mij vertellen of er nadelen zitten aan het ''bewaren' van je auto onder een autohoes?

ik dacht voordelen:
mijn 106je staat buiten en de leeftijd begint op de lak toch een klein beetje zijn werk te doen. er is 1 plekje waar het rood langzaam lichter wordt. na poetsen is dit wel weg, maar de zon heeft toch geen goede invloed op de lak.

daarnaast wordt ik gek van het wassen van de auto. om hem in topconditie te houden moet ik hem wel geregeld wassen, maar hier in nederland 1 regenbui en hij zien er niet meer uit.

ik werk in mijn woonplaats en ga met goed weer zoals vandaag op de fiets naar het werk, de auto staat best vaak stil door de weeks moet ik toegeven.

daarnaast valt hij ook minder op voor voorbijgangers die slecht in de zin hebben.

nadelen:
roest?? blijft er vocht onder staan wat niet kan verdampen?

de antenne moet ik er denk ik even afschroeven, slijt de schroefdraad als je dat regelmatig doet? (geen radio-ontvangst meer???)

en als je even snel de auto nodig hebt ben je even bezig Wink Very Happy

ik wou zoiezo voor de zekerheid als die hoes er evt over zit een vochtvreter in de auto zetten. doet henri ook altijd bij zijn mustang als die op stal staat.

kan iemand mij tips of antwoorden geven/ ervaringen??

Laatst aangepast door Wendy op Di Jun 17, 2008 9:04 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Joland
drs. hyper customizer

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 8:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen idee, maar interessante vraag!
Wendy
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 11:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben benieuwd naar de antwoorden.

heb de auto toch niet met een fijn gevoel achtergelaten met mijn vakantie
Terug naar boven
Marcel
Hyper Clublid

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 11:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je een goede hoes hebt, zal je geen last van vocht hebben. Een goede hoes ventileert zoals het hoort.

Een voordeel van zo'n hoes is, zoals je al zegt, dat de wagen wat minder snel vies wordt en de lak niet zo te lijden heeft van de zon.

Ik weet eigenlijk niet of het nou een voordeel of een nadeel is, als je een hoes over je wagen doet, qua veiligheid. Misschien worden er door zo'n hoes juist mensen nieuwsgierig en gaan kijken wat er onder staat.

Ook moet je zorgen dat je wagen goed schoon is, als je er een hoes overheen gaat doen. Ligt er vuil op je wagen en trek je de hoes er overheen, dan kun je krassen in de lak krijgen.
De hoes moet bovendien goed passen. Als-ie te los zit, gaat het veel heen en weer over je wagen als het waait, met ook dan weer kans op krassen.

Profiel bekijken Stuur privébericht
ZOAB
Hyper Crew

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 8:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Marcel schreef:

Ook moet je zorgen dat je wagen goed schoon is, als je er een hoes overheen gaat doen. Ligt er vuil op je wagen en trek je de hoes er overheen, dan kun je krassen in de lak krijgen.
De hoes moet bovendien goed passen. Als-ie te los zit, gaat het veel heen en weer over je wagen als het waait, met ook dan weer kans op krassen.

dit is ook het enige nadeel wat ik ken van verhalen.. sowieso zelf geen ervaring mee trouwens.
We hebben wel een hoes om de scooter staan want die staat ook buiten, maar die is vrij gemakkelijk zelf aan te brengen Wink
Daar gaan overigens wel altijd katten op liggen! De nagelgaten e.d. staan erin, want die hoes is natuurlijk vinyl en dat is zachter dan autolak..
misschien dat ze met nagels de lak beschadigen als ze door de hoes heen kneden/krabben..?

-= Volvo 244DL 2.1 =- 1975
-= VW Caddy 1.9TD =- 1986
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wendy
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 8:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb een hoge kwaliteit hoes besteld. 5 lagen, gevoerd van binnen tegen krassen, volledig stof en water dicht.
Was best prijzig, maar het doet me zeer om de auto zo buiten te zien staan en na elke regenbui er niet uit ziet.

bedankt voor jullie antwoorden.
Terug naar boven
Joland
drs. hyper customizer

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 8:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ben je nou zo kwijt voor zo'n hoes als ik vragen mag?
wegrenner
Ik ben er klaar voor !! (Clublid)

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 8:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

je auto moet wel goed schoon zijn voordat je het er over heen legt, want anders kan het vuil krassen maken in de lak
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Wendy
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 9:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

gert jan: dat had marcel al verteld. dank je. ik ga hem eerst goed wassen.

joland: 170 euro. Er zijn veel hoezen te krijgen, maar er zijn er niet zoveel die echt voor langdurig buiten gebruik zijn.
Terug naar boven
Joland
drs. hyper customizer

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 11:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Da's niet goedkoop, maar ja, je auto over laten spuiten is een stuk duurder Rolling Eyes
Wendy
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 11:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ja daarom, het is ook best duur! Maar om de auto te beschermen heb ik het ervoor over. had heb natuurlijk liever in een garage gehad, maar die luxe heb ik niet
Terug naar boven
Joland
drs. hyper customizer

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 12:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wendy schreef:
ja daarom, het is ook best duur! Maar om de auto te beschermen heb ik het ervoor over. had heb natuurlijk liever in een garage gehad, maar die luxe heb ik niet
Garage is ook duurder dan 170 euro Laughing
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.hyper-tuning.nl Forumindex -> Algemene Tuning & problemen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: